loading...

حفاري چاه

حفاري چاه عميق

بازدید : 442
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

روزاي جمعه توي اين پاركينگ از ماشين پارك كردن خبري نيست، جمعه بازاره! كلي دستفروش با كلي لوازم دست ساز توي طبقات اين پاركينگ هتل ارس تهران بساط مي كنن و آدماي زيادي هر هفته به اينجا سر ميزنن. لوازمي مثل لوازم و ظروف عتيقه و قديمي، گليم و فرش هاي دست بافت، بدليجات هاي دست ساز، دكوري، كلي لباس هتل ارس تهران سنتي قشنگ و هزار تا چيز ديگه كه هر كدوم يه جور جذابيت داره، توي اين بازار فروخته مي شه. درضمن از هتل ارس تهران ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر بازه. يه جمعه بازار با لوازم لوكس و آنتيك و عتيقه و انواع ظروف سنتي و مجسمه هتل بلور تهران و لباس هاي سنتي و زيوآلات دست ساز.

بازدید : 444
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

باغ پرندگان پارك شهر ۸ قفس وسيع و ۲ محوطه باز دارد و گونه‌هاي مختلفي را در خود جاي داده است كه برخي از آنها عبارتند از: طوطي‌هاي برزيلي، هفت رنگ، سبز، آرا و رنگي، كپك، بلدرچين، مرغ عشق، عروس هلندي، انواع كبوترهاي غيرمتعارف زينتي، انواع طاووس، انواع واريته‌هاي قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ‌هاي زينتي هلندي و مرغابي. ر عصر حاضر هتل ديدار تهران پرنده نگري به يكي از فعاليت هاي جالب توجه تبديل شده و هر روز طرفداراني را به سوي خود مي كشاند. اين مساله باعث شد تا مسوولان شهر تهران نيز در سال 1393 به فكر مكاني براي انجام اين فعاليت بيفتند و بخشي از پارك شهر را به ايجاد نخستين سايت پرنده نگري تهران اختصاص دهند. پرنده نگران با استفاده از دوربين دوچشمي و كتاب راهنماي پرندگان بيشتر با اين موجودات آشنا مي شوند و مي توانند آنها را ببينند. اين مجموعه به دوربين‌هاي دوچشمي و تلسكوپ مجهز است و با برگزاري تور پرنده نگري رايگان، سعي دارد هتل فرشته پاسارگاد تهران به شهروندان روش هاي انجام اين فعاليت پرطرفدار را بياموزد. بد نيست بدانيد كه پارك شهر در ايام مختلف سال ميزبان 40 گونه پرنده مي شود كه از انواع پرندگان ساكن، مهاجران زمستاني و تابستاني و مهاجران عبوري هستند.

بازدید : 482
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طي جنگ تحميلي ايران و عراق، يك پناهگاه با دو ورودي اصلي در ضلع جنوب شرقي پارك شهر ساخته شد تا مردم بتوانند در صورت لزوم به آن هتل ديپلمات تهران پناه ببرند. پس از اتمام جنگ اين پناهگاه تغيير كاربري داد و با همت مسوولان به آكواريوم و هتل بلور نمايشگاه ماهي هاي آب شيرين تبديل شد. اين آكواريوم زير نظر معاونت امور اجتماعي منطقه 12 فعاليت مي كند و مردم مي توانند از آن بازديد كنند. همچنين در اين مكان امكان خريد انواع ماهي و لوازم آكواريوم نيز وجود دارد. آدرس : ضلع جنوب شرقي پارك شهردر اسفند ماه سال ۸۸ بخشي از پارك شهر تهران نيز به باغ هتل آفتاب تهران پرندگان اختصاص يافت تا مراجعان بتوانند به تماشاي اين موجودات بپردازند. اين باغ در ۳ قطعه با مساحتي بالغ بر ۴۳۶۲ مترمربع احداث شد و ساخت، محوطه سازي، فضاي سبز و بركه، حصاركشي، روشنايي و ... آن بالغ بر 1 ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال هزينه در بر داشت.

بازدید : 455
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در بخشي از پارك شهر ساختماني به نام موزه صلح تهران ديده مي شود كه يكي از موزه‌هاي عضو شبكه بين‌المللي موزه‌هاي صلح به شمار مي رود. موزه هاي صلح با هدف ترويج فرهنگ صلح تاسيس مي شوند و تلاش مي كنند از طريق نشان دادن پيامدهاي ناگوار جنگ و خشونت و آثار زيان بار آن بر انسان‌ها و محيط زيست، جلوي اين پديده شوم را بگيرند. هتل مركزي تهران موزه صلح تهران در سال 1386 توسط اعضاي انجمن حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي بنيان گذاري شده و تعدادي از قربانيان سلاح هاي شيميايي نيز به عنوان راهنماهاي موزه در آن فعاليت مي كنند. اين موزه تنها جايي براي تماشاي اشيا نيست و مي توانيد در آن به گفتگو با داغ ديدگان فيزيكي و روحي جنگ نيز بپردازيد و تجربه هاي تازه اي كسب كنيد. كاربرد سلاح هاي شيميايي در جنگ عراق عليه ايران و پيامدهاي آن موضوع مورد توجه در اين موزه است؛ اما موضوعات ديگري همچون بمباران اتمي هيروشيما و هتل مهرگان تهران ناكازاكي در ژاپن، جنگ‌هاي جهاني اول و دوم، كاربرد سلاح هاي ممنوعه در جنگ‌ها شامل بمب هاي خوشه‌اي، مين و سلاح هاي حاوي اورانيوم و آثار و عوارض هر كدام از اين سلاح ها نيز در موزه به چشم مي خورد. به جز ديدن ابزارآلات مورد استفاده در جنگ تحميلي ايران و عراق همچون ماسك‌هاي ضد شيميايي مي توانيد از امكانات ديگر موزه نيز استفاده كنيد كه عبارتند از: كتابخانه صلح، گالري هنر براي صلح، كارگاه هاي آموزشي، موزه مجازي و استوديوي ثبت تاريخ شفاهي.

بازدید : 470
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خيابان امام خميني تهران يكي از گذرگاه هايي است كه شما را به گشتي تاريخي و جذاب در تهران قديم فرا مي خواند و ديدني هاي بسياري را براي تان به نمايش در مي آورد. در ميان ساختمان هاي قديمي و جالب و موزه هايي كه در راستاي اين خيابان هتل توچال تهران قرار دارند، پارك شهر جاذبه اي بسيار متفاوت محسوب مي شود؛ جايي كه تنها يك بوستان معمولي نيست و بخشي از تاريخ تهران را در خود جاي داده است. اين پارك 25 هكتاري سال هاست كه در پايتخت جا خوش كرده و امروزه خاطرات بسياري از ساكنان قديمي اين شهر را زنده مي كند. پارك شهر قديمي ترين بوستاني است كه در تهران ساخته شده است و هنوز هم لحظات خوشي را براي تهراني ها رقم مي زند. در ادامه با ما باشيد تا اين بوستان و امكاناتش را بيشتر بشناسيم... شايد امروزه اين پايتخت زيبا، شهري دود گرفته و شلوغ به نظر برسد؛ اما باز هم نمي توان زيبايي ها و ديدني هايش را ناديده گرفت. امروز مي خواهيم شما را با اولين رزرو هتل توچال تهران پارك اين شهر آشنا كنيم كه بارها و بارها نامش به گوش تان خورده و شايد از كنارش عبور كرده باشيد. مقصد امروزمان پارك شهر است كه در قلب تهران جاي گرفته و ساكنان اين شهر را به گشت و گذاري متفاوت فرا مي خواند. با كارناوال همراه باشيد و قدم در اين پارك بگذاريد تا لحظات خاطره انگيز و نوستالژيكي را تجربه كنيد...

بازدید : 458
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در زمان هاي گذشته، لذت تماشاي چرخ ماهي ها در حوض فيروزه اي خانه ها يا لذت دور هم نشيني با دوستان و همسايگان آن قدر شيرين هتل ساسان تهران و جذاب بود كه كمتر كسي پايش را براي خوش گذراني به بيرون از خانه مي گذاشت. هنوز پاي ماشين هاي كوچك و بزرگ به اين وسعت به شهر باز نشده بود و كوچه ها مملو از بچه هايي بود كه براي بازي گرد هم مي آمدند. كم كم آن خانه هاي نقلي و حياط دار جاي شان را به خانه هايي مدرن تر با ظاهري متفاوت دادند؛ روز به روز به ارتفاع ساختمان ها اضافه شد و خاطره اي از شيريني آن روزها بر جاي گذاشت. رشد روز افزون ساختمان ها و كم شدن فضاي سبز باعث شد تا در شهرها فضاهايي به نام پارك يا بوستان به وجود آيد. اين فضاها ايجاد شدند تا ساكنان اين ساختمان هاي بلند بتوانند براي لحظاتي از چهارديواري خانه هاي هتل شيان شان دور شوند و دنيايي متفاوت را لمس كنند. كلانشهر تهران از جمله شهرهايي بود كه اين روند را در طي زمان پشت سر گذاشت و پارك ها يكي پس از ديگري در آن به وجود آمدند.

بازدید : 471
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از مهم ­ترين و قديمي ­ترين مجموعه هاي جنگلي موجود در باغ گياه شناسي است كه عمليات اجرايي ايجاد اين مجموعه گياهي از سال ۱۳۵۱ آغاز هتل گلستان تهران گرديده و همچنان تلاش مي كنند تا گياهان علفي و چوبي مناطق جلگه اي و ميان بند ارتفاعات جنگلي­ خزر جمع آوري و كاشته شود . در اين قسمت ۶۴ گونه درختي و درختچه ­اي از ۲۹ تيره گياهي وجود دارند. تعداد كل درختان موجود در مجموعه رويشي خزر برابر با ۵۰۲۴ اصله مي باشد . وقتي وارد اين رزرو هتل مهر تهران قسمت از باغ مي شويد رطوبت هوا به دليل درياچه مصنوعي كنار اين مجموعه، بالا مي رود و با درخت هاي سبز و تو در تو انگار قدم به داخل جنگل هاي شمال ايران گذشته ايد. جالب توجه است كه حتي خاك اين ناحيه را از شمال ايران آورده اند .

بازدید : 486
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هتل سه ستاره ورزش در قلب شهر تهران بزرگ با طراحي و دكوراسيون جديد و زيبا در خيابان حجاب خيابان فاطمي واقع شده است. هتل ورزش تهران داراي 24 واحد اقامتي با ظرفيت 59 تخت در انواع مختلف اتاق است و محيط رفاهي مناسب براي اقامت مهمانان هتل ورزش تهران مهيا كرده است. همچنين داراي واحدهاي اقامتي 2 تخته، سه تخته، 4 تخته و سوئيت با كليه امكانات مطلوب هتل هاي 3 ستاره مي باشد و همچنين دسترسي آساني به مراكز تجاري و وسايل نقليه عمومي دارد. هتل ورزش با دارا بودن امكاناتي از قبيل رستوران و كافي شاپ با غذاها و نوشيدني هاي متنوع، مجموعه ورزشي شامل استخر، سونا و جكوزي، سالن پذيرايي چند منظوره، پاركينگ اختصاصي و همچنين اينترنت پرسرعت آماده پذيرايي از ميهمانان گرامي خود مي باشد . هتل ورزش اقامتگاهي مناسب براي كساني است كه به دنبال اقامتي خوب و كم هزينه در تهران هستند. اين هتل از بهترين هتل فرودگاه امام خميني سه ستاره مي باشد كه در مركز شهر تهران در خياباني كم تردد واقع شده است. هتل ورزش در نزديكي مراكز تجاري، موزه فرش و موزه هنرهاي معاصر قرار دارد و خدمات هتل ورزش تهران و امكانات خوبي را به مسافران ارائه مي دهد. سالن جلسات هتل آماده ميزباني مهمانان جهت برگزاري هرگونه مراسم و نشست‌ها است.

بازدید : 448
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در محله ي عودلاجان تهران، در محور تاريخي - فرهنگي - تجاري امام زاده يحيي، در دوره قاجار حمامي به دست دو بانو احداث شد كه اهالي اين محل و محله هاي اطراف به آن مي رفتند و غبار و خستگي بدن را مي شستند. اين حمام پس از گذشت سال ها هتل فردوسي تهران و تغييرات فراوان، پابرجا و بر خلاف ساير هم نوعانش از گزند آسيب در امان مانده است. اقبال خوب اين حمام سبب شد تا آن را مرمت و بازسازي كنند و به يك مكان گردشگري در محله قديمي تهران تبديل شود. حمام نواب در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد و پنج سال پس از آن به به همت شهرداري منطقه ۱۲ تهران و اتحاديه صنايع دستي كشور و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان به مركز صنايع دستي شهر تهران تغيير كاربري داد.كاربري اصلي اين حمام در سال ۹۰ تغيير كرد و به هتل جهانگردي ميگون خانه هنر و صنايع دستي و رستوران تبديل شد. شما مي توانيد صنايع دستي شهرهاي مختلف ايران را در اينجا مشاهده و خريداري كنيد. همچنين يك روز به يادماندني را در رستوران حمام نواب در كنار دوستان و همراهان خود تجربه كنيد.

بازدید : 491
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروز حمام براي ما، محلي است براي پاكيزگي تن و زدودن غبار از جسم؛ اما در گذشته حمام ها عمومي بوده و علاوه بر نظافت، مردم همديگر را ملاقات مي كردند و از اخبار محل با خبر مي شدند. گاه اتفاقاتي جالب و ميمون هم در اين ديدارها مي افتاد، مثلا خانواده هتل تاج محل تهران اي براي پسر خود، دختري را مي پسنديدند و ... حمام هاي قديمي بسيار باصفا و بزرگ بودند و برخي از آن ها تزييناتي چون كاشيكاري و نقاشي و كاربندي و... داشتند؛ از اين حمام ها تعداد بسياري تخريب شده؛ اما برخي ديگر تا به امروز باقي مانده و تغيير كاربري داده اند و به موزه، فروشگاه، رستوران و... تبديل شده اند. در تهران نيز در اواخر دوره قاجار تعداد ۱۸۲ حمام وجود داشته كه امروز تنها تعداد اندكي از آن باقي مانده. حمام نواب در منطقه ۱۲ تهران، يكي از بناهايي است كه بازسازي و به خانه هنر و صنايع دستي تبديل شده است. كارناوال امروز به بازديد حمام نواب مي رود و همراهان خود را با يكي از جاذبه گردشگري تهران آشنا مي كند.تا به حال نام بازارچه حمام نواب را شنيده ايد؟ اين نام بازارچه اي معروف و قديمي در هتل تاج محل تهران خيابان ري، كوچه "دردار غربي" است. قديمي هاي ساكن اين محل به خوبي از حال و هواي اين بازاچه و حمام مشهور نواب تعريف مي كنند. در گذشته حمام به شكل امروزي نبود و در برخي محله ها يك حمام عمومي با معماري خاص توسط خيري ساخته مي شد تا مردم از آن استفاده كنند.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 32
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 1140
  • بازدید کلی : 1807230
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه